Honza Siska

21. ledna 2019 11:13

Drážďany a Meissen 2018

Dva dny kousek za hranicemi s Německem

Cesta

Do Drážďan jsme vyrazili v pátek brzo ráno z Olomouce s přestupem v Praze. Spojení z Prahy je časté, ať už se jedná o autobusy nebo vlaky. Cesta zabere okolo dvou hodin.

Yenidze

Město je rozdělené na dvě hlavní části Altstadt a Neustadt, dělící linií je řeka Labe. My jsme byli ubytovaní v NH hotel Dresden Neustadt, měli jsme domluvenou slevu přes známé. Určitě najdete levnější přijatelné ubytování. Po příjezdu jsme vyrazili do Altstadtu, cestou jsme se stavili u kontroverzní stavby Yenidze, jedná se o bývalou tabákovou továrnu postavenou ve stylu mešity. Určitě stojí za vidění. Dále jsme pokračovali do historického centra Drážďan, kde se nachází nespočet zajímavých historických budov. Takto "koncentrovanou historii" naleznete málokde.

Zwinger

V historickém centru stojí za vidění Frauenkirche, Zwinger Palace, Semperoper, Residenzschloss, Fürstenzug, Brühl’s Terrace, Albertinum, Cathedral,...jak jsem zmínil, vše je koncentrované vedle sebe, tím pádem se dá celé centrum prohlédnout za půl dne. My jsme nenavštívili jedinou galerii, proto tak krátká doba.

V odpoledních hodinách jsme vyrazili do největšího drážďanského parku Grosser garten, jedná se o rozlehlý udržovaný park, jehož součástí je i malá ZOO. V parku je i pár kaváren a míst k občerstvení. Dále bych zmínil železnici s funkčním vláčkem, která slouží převážně jako dětská atrakce.

Semperoper

Jelikož rádi chodíme a stále jsme měli dostatek času, tak jsme se rozhodli delší procházkou dojít do Radeberger Vorstadt, jedná se o jednu z několika bohatých drážďanských čtvrtí, plnou krásných vil, která plynule přechází v hipsterský Neustadt.

Katedrála

Tato část města, jakožto mladým turistům, se asi líbila nejvíce. Věřím, že i starší lidé najdou kouzlo Neustadtu. Čtvrť je plná mezinárodních restaurací, na každém rohu můžete vyzkoušet nespočet výborných piv za relativně přijatelné ceny, červené pivo jsem pil poprvé v životě. Také se zde nachází zajímavý umělecký kousek Kunsthofpassage. Večer jsme věnovali degustaci piv a nasáváním zdejší atmosféry.

Kunsthofpassage

Druhý den jsme vyrazili do města Meissen, česky Míšeň. Doprava je jednoduchá, město je propojeno s Drážďany místní hromadnou dopravou, vláček jezdí poměrně často. Městečko je vyhlášené díky místnímu vínu a porcelánu, přesto má co nabídnou i z historického hlediska.

Meissen

Po příjezdu je potřeba překročit Labe, město se opět dělí na pomyslný Altstadt a Neustadt, historie je samozřejmě v Altstadtu. Jak jsem zmínil, jedná se spíše o městečko a prohlídka zabere krátkou dobu. Určitě bych doporučil navštívit historické centrum a následně vyšlápnout na kopec ke katedrále. Katedrála nabízí prohlídky s průvodcem, některé jsou s výstupem na věž, nám to bohužel časově nevycházelo, ale věřím, že z ní bude krásný výhled.

Odpoledne jsme se vrátili do Drážďan, jelikož jsme měli spoustu volného času, vyrazili jsme do další bohaté čtvrti Loschwitz, opět se jedná o část města s krásným výhledem na Labe a pěknými vilami. Ve večerních hodinách jsme se vrátili do Prahy. Spojení i ve večerních hodinách je poměrně časté.

Zhodnocení

Jedná se o Německo, ale východní, ceny jsou velmi přijatelné i pro české turisty. Výlet jsme si moc užili, Drážďany jsou krásné město, které nabízí spoustu historie, ale zároveň je moderní a žije. Meissen je poklidné městečko, které si spíš užijí starší návštěvníci, přesto musím obě města doporučit. Doufám, že jsem vás inspiroval k dalšímu víkendovému výletu.