Denisa Nedvědová

26. září 2019 21:49

Eurotrip 3v1 - hory, moře, město

Moje mamka se stala mým cestovatelským parťákem. Naše první cesta byla do Itálie, ale to někdy příště. Naši druhou cestu jsme pojaly jako eurotrip aneb jak shlédnout za 7 dnů moře, hory i města. 7 dnů a 4300 km.

DEN PRVNÍ - 1500 KM

Ráno jsme se s maminkou sešly na letišti celé natěšené, maličko nervózní, ale připravené na cestu. Sedly jsme do letadla a vydaly se do “neznáma”. Naším prvním cílem bylo město TOULOUSE ve Francii. Jako naschvál se mi rozbil kufr, takže se musel nosit v ruce. Vyzvedly jsme si turistické kartičky, které mimochodem doporučuji. Jízdenky MHD jsme už nemusely řešit.

Toulouse jako takové je příjemné místo, ale Francie nabízí mnoho krásnějších míst. Cele centrum jsme zvládly projít za par hodinek. Nejkrásnější byla zahrada v Jakobínskem klášteře. Jak jsem už psala, měly jsme zaplacené turistické karty, které umožňovaly i volné vstupy do muzei a podobná místa. Jelikož s mamkou na kulturu moc nejsme, jely jsme mimo centrum navštívit botanickou zahradu. Byly jsme opravdu rady, ze jsme za vstup nemusely platit. Zahrada byla v prisernem stavu, plevel a suché květiny. Po celodenním objevovani Toulouse jsme šly na hotel a usnuly jak mimina. 3/5

DEN DRUHY A TŘETÍ - 1700 KM

Další den jsme se vypravily do Andorry. Cesta mini autobusem byla příjemná. Sice slo jen o 200 km, ale jely jsme 4 hodiny. První den jsme strávily v hlavním městě - Andorra la Vella.

Město je velmi krasne a čisté. Nabízí opravdu neskutečne levný alkohol. Doprava v Andorre zahrnuje jen autobusy, takže jsme se druhy den vydaly autobusem do 35 km vzdáleného horského střediska Pas de la casa.

Městečko se nachází u hranic s Francii a co se tyče přírody, nabízí víc než hlavní město. Kochaly jsme se výhledem z vysokých kopců, na kterých se pásly krávy. Jedna z nich neměla problem dojít si přes silnici na travnatý kruhovy objezd a stala se tak turistickou atrakci. 5/5

DEN ČTVRTÝ A PÁTÝ - 1900 KM

Andorra byla krásná, ale po dvou dnech jsme se už těšily dal. Sedly jsme do autobusy a nechaly se dovézt do nádherné Barcelony.

Hotel jsme měly vzhledem k cenám asi půl hodiny metrem od centra, ale zato hned u pláže. Tam jsme take šly hned relaxovat a večer zakončily obdivovanim Sagrady. O te jsem věděla, ze je krásná, ale když ji člověk vidí na vlastní oči, je ještě mnohem krásnější.

Na druhy den jsme procházely Barcelonu. Začaly jsme u Casa Batllo a Casa Mila. Poté navštívily katedrálu a chtěly se projít Gotickou čtvrti. V ten den se v Barceloně konal nějaký svátek, takže se bohužel nedalo skoro projít. Rychle jsme utekly a autobusem dojely k překrásné hoře Tibidado s nadhernym kostelem a výhledem na celou Barcelonu. Zaplatily jsme si ruské kolo a výhled byl ještě krásnější.

Dalším cílem byl Park Guell, na který jsem se opravdu těšila. Bohužel nám bylo sděleno, ze prodej lístku na ten den je již pozastaven. Další zklamání bylo ve chvíli,kdy jsem zjistila, ze kouzelná fontána na hoře Montjuïc, je take den zavřena. Večer jsme tedy zakoncily procházkou po plazi při západu slunce a po naslapanych 20 km jsme šly balit kufry. 5/5

DEN ŠESTÝ A SEDMÝ - 2800 KM

Bohužel jsme neměly skoro vůbec šanci se vyspat. Po třech hodinách spánku nás ve tři ráno vzbudil budík a nastal čas přesunu na letiště. Cesta nočním MHD zabrala hodinu a půl. Za východu slunce jsme vzlétly a o hodinu později přistály na Ženevském letišti.

V Ženevě jsme měly asi 3 hodinky čas. Původně jsem chtěla v Ženevě přespat, ale jsem rada, ze jsem si plán rozmyslela. Ženeva me poměrně zklamala. Vodotrysk Jet d´ eau a sluneční hodny  byly sice krásné, ale to je tak jedine, co Ženeva nabízí. Broken chair jsme bohužel nestihly, ale i tak jsme byly rady, ze se přesouváme. Ženeva není vyloženě špatná, ale take ani nenadchne. 2/5

Odpoledne nám jel zelený autobus do kouzelného Chamonix de Mont Blanc. Po třech hodinách spánku a cestování jsme byly dost unavené, takže jsme šly brzy spát. Ubytovane jsme byly v horské chatě.

Další den nás čekala pro nás hlavní atrakce dovolené. Čekala nás lanovka Aiguille du Midi, která nás vyvezla do výšky 3800 metru a poskytuje výhled na Mont Blanc. Jelikož byla ale veliká mlha, nebylo bohužel nic vidět. Take se tam dost špatně dychalo, takže po hodine jsme se svezly dolu a přesunuly se na nádraží.

Tam na nás cekal nadherny vláček, se kterým jsme jely na horu Montevers do výšky 1900 metru. Tam se nám to vrátilo, protože jsme měly opravdu nadherny výhled na Alpy. Sjely jsme lanovkou z hory a pak nás čekalo poměrně dost schodu dolu do ledovce Mer de Glace. Byl malinký, ale nadherny. Připadala jsem si jako v době ledové :) 5/5

Naši druhou dovolenou s maminkou jsme zakoncily paradne, ale vzhledem k tomu, ze jsme neměly letenku, musely jsme jet 20 hodin autobusem do Prahy. I tak to ale byla úžasná dovolená :)