Týna Vašíčková

23. března 2018 12:03

Francouzský stopařský deník: 3) Nantes, Vannes a Carnac

Jak jsme viděli rodný dům Julese Verna, mechanického slona, křivolaké středověké uličky, tisíce menhirů a vlezli do prastaré mohyly.

Galerie Mapa

23.6.2014 PONDĚLÍ: CLISSON - NANTES

• V klidu vstáváme a balíme, dojdeme kousek za město a sotva začneme stopovat, berou nás nějací manželé do centra Nantes, ačkoli tam vůbec neměli namířeno. Procházíme centrum s krosnami, je malé. V turistické kanceláři dostáváme mapku, dá se jít podle "zelené čáry" nakreslené na chodníku, vidíme zámek, slona, secesní pasáž atd.

• Štěpán trpí, protože tu nejsou recyklační kontejnery a má kvůli tomu v batohu bordel, protože to odmítá vyhodit "jen tak". Bydlíme opět přes Couchsurfing, u Jéremyho a přítelkyně, kousek na kraji centra. Jméno si dobře pamatujeme - "Žeremi chleba".

• Nacházíme adresu, zvoníme, a nic. Sedáme si tedy před jeho domem na zem, zevlujeme, svačíme a doufáme, že budeme mít kde spát. Načež volá, že se zpozdí - je na výletě u oceánu. Ale že s námi počítá. Tak popíjíme na kopci, kde žil "Žil" Verne, je tam krásný výhled.

• Vypozorovali jsme, že všude ve Francii vládne super U (obchod s potravinami) a lékárny. Např. obchody s jídlem buď nejsou vůbec, nebo jsou dobře ukryté a dají se nalézt jen po nasměrování místními (v deníku zapsáno "jídla s obchodem jsou raritní" - ano, to ehm, asi všude).

• Jéremy se nakonec vrací až o půlnoci. Oba jsou moc příjemní, dobře si s nimi popovídáme. Říkají, že v oceánu jsou jellyfish, a že je tam zima - koupání nedoporučují.

24.6.2014 ÚTERÝ: NANTES - VANNES

• Ráno nám Jéremy přiveze snídani, dáváme si s nimi kafčo a čerstvé croassanty. Pak zkoušíme různé hudební nástroje z Jéremyho sbírky - zaměřená především na kytary a flétny. Týna zkouší nějakou speciální tří-flétnu, ale má malý fuk a zvuky z toho vycházejí vpravdě žalostné :D

• Pak už jedeme z Nantes, akorát nás mrzí, že nestíháme botanickou zahradu - Jéremy nás ale zve, že se můžeme při zpáteční cestě stavit znovu (to ostatně Sebastian z Paříže také).

• V deníku chybí záznamy o autech z Nantes, nějak si nemůžeme vzpomenout určitě na jedno nebo na dvě. Každopádně poslední auto nás bere hippie týpek, během jízdy paříme v autě na reggae. Mluví jen francouzsky, ale nějak se vzájemně chápeme - máme pohodu, vypráví nám o výletě v Americe. Doveze nás až do přístavu ve Vannes k office de tourisme.

• Ze středověkého Vannes jsme okouzleni, všude jsou krásné hrázděné domky.

• Jdeme směr kemp Conleau, Štěpán zkouší stopovat, ač to Týna považuje za zbytečné (je tam mrtvo) - během chviličky nám však zastaví paní, která nás bere přímo do kempu, bydlí tam prý kousek od něj. Kemp nás vyšel na 13 euro za oba i stan na noc - zůstáváme dvě noci.

• Odpoledne a večer procházíme městečko, zběsile fotíme milardy hrázděných domků všech tvarů a barev, nakupujeme v mocném U a večer popíjíme místní kyselý cider u blátivého oceánu za poslechu chechtavých racků a houkání sovy.

25.6.2014 STŘEDA: VANNES - CARNAC a zpět

• Týna je nadšená z místních voňavých veřejných toalet - po každém návštěvníkovi se celá budka sama začne čistit a všechno je tam zautomatizované a bezdotykové.

• Stop na Aurey - veze nás holka, co umí jen francouzsky, pak další auto - starší chlápek, vysadí nás u Carnacu. Tam stopujeme už bez papíru (asi ho Týna nechala v nějakém autě), přesto nás okamžitě bere nějaký kluk, co jede dolů na pláž. Staví nám přímo u menhirů - je jich skutečně... HAFO :)

• Navštěvujeme prastarý Tumulus de Kercado. Týna má uvnitř mírný nával klaustrofobie, když jediný maličký východ z hrobky ucpou další návštěvnící, hrnoucí se dovnitř. Je to nejstarší místo, v jakém jsme kdy byli (možná 5000-6000 let starý?).

• Locmariaquer žel nestíháme, raději se vydáváme zpět, protože už je pozdě. Stopujeme, nějaký francouzský stařík nás bere k Aurey, pak nám staví nějaká holka, co jede z golfu, mluví dobře anglicky, pokecáme. Vysazuje nás kousek před Vannes, pak nás bere chlápek, co pouští super hudbu (nějaký orchestr) až do centra.

• Nakupujeme tradičně v U a docházíme do kempu pěšky. Dáváme si růže, které kvetou až nechutně VŠUDE, do vlasů, pak řádíme na dětském hřišti.

• Ztratili jsme blok na stop, fix dopsal záhy - tedy kupujeme ve Vannes v U nový + 4 propisky "BLEU". Ty hrozně barví, Štěpán má od toho i nohu.