Honza Siska

4. srpna 2018 14:11

Island na otočku

Island jsme navštívili v hlavní sezóně během šesti dnů ve třech lidech na přelomu června a července.

Mapa

Letěli jsme z Prahy společností Air Baltic s přestupem v Rize (Lotyšsko). Let patří k dražším, ale vyhovuje časově. Na letišti v Keflavíku jsme si půjčili předem objednané auto Hyundai i10, podobná auta stojí na týden okolo 500 euro. Cesta z letiště do Reykjavíku trvá asi 40 minut. Ubytovali jsme se v hotelu Fron, dražší hotel v centru města. Večer jsme strávili prohlídkou města, za návštěvu stojí Sun voyager, Harpa, restaurace v přístavu, centrum, jezero a katedrála. Procházku zvládnete během odpoledne.

Druhý den jsem se vydali směrem na východ...Reykjavík -> Kerid crater -> Skálholt -> Faxi waterfall -> Gullfoss -> Geisir area -> Thingvellir national park -> Reykjavík. Okruh zabere celý den, vstup se platí pouze do Kerid krater. Parkování nikde.

Třetí den jsme se vydali směrem na sever...Reykjavík -> Glymur waterfall -> Reykholt village -> Hraunfossar -> Deildartunguhver -> Glanni waterfall -> Grábrók -> Akranes lighthouse -> Reykjavík. K vodopádu Glymur vede turistická trasa, asi hodinu náročnější trasy. Parkování se neplatí nikde. Vstupné se platí do majáku. Cestou zpět jsme platili za průjezd tunelem.

Čtvrtý den jsme se vydali na jih...Reykjavík -> Seljalandsfoss -> Seljavellir pool -> Sólheimjökull -> Dyrhólaye -> Skaftefell hotel. Parkovné se platí u vodopádu Seljaland. Vstupné se neplatí nikam. Cesta je dlouhá a dají se během ní navštívit i jiná místa.

Pátý den jsme se vydali zpět do Reykjavíku...Skaftefell hotel -> Jökulsarlón -> Svartifoss -> Reynisfjara beach -> Skógafoss -> Reykjavík...Parkování, ani vstupné se neplatí nikde. K vodopádu Svartifoss vede turistická trasa, asi půl hodiny nenáročné chůze.

Šestý den jsme se vydali na poloostrov Reykjanes...Reykjavík -> Kleifarvatn -> Krýsuvík -> Blue lagoon -> Reykjanes lighthouse -> Reykjavík...Parkování se neplatí nikde, vstupné do Blue lagoon. Na poloostrově jsou i další místa k návštěvě. Večer jsme vrátili auto na letišti a nočním letem s ČSA letěli zpět do Prahy.