Exploring Travel

7. března 2018 18:24

ITÁLIE AUTEM - zábavní park Gardaland, Florencie, Řím, Vatikán a Pisa

Znáte to jistě každý. Plánování kam na dovolenou, itinerář a jaká parta lidí pojede? Tady bylo jasné, že jedeme ve dvou a bude to Itálie (bez Benátek - tam jsem už byla před 6 lety, ale o tom jindy). Jeli jsme já a můj kamarád z Francie.

Jakmile byl itinerář dořešen a ubytování rezervováno, mohli jsme vyrazit.

Máme sbaleno, foťák nabitý, můžeme vyrazit

Včasně ráno jsme vyjeli z Prahy. Cesta byla klidná a bez nehod. Není to jak D1. Navečer jsme dorazili na naše první ubytování poblíž zábavního parku Gardaland. Stěží jsem si prosadila zábavní park. Kamarád na tyhle horské dráhy vůbec není, ale ujistila sem ho, že je tu všehochuť atrakcí a jistě se najde něco i pro něj. Pro nás oba to byla první zkušenost v takovém větším zábavném parku, kde jsou mega velké atrakce.

Hned ráno jsme si vystáli menší frontu na lístky. Samozřejmě jsme si koupili ty nejdražší lístky, které zajišťují kratší fronty.

Vstup do Gardalandu

Celkově se tento den povedl. Měli jsme krásné počasí a adrenalin nám proudil v celém těle. Horské dráhy i další atrakce byly vážně super. Jen co se nepovedlo byly fronty. Sice jsme měli Express lístky, ale žádný rozdíl se nekonal. Takže ráno vyrážíte s domněnkou hladkého průběhu a nepředpokládáte zdržení ve frontách - leckde i hodinu. Přestože jsme park navštívili v týdnu bylo dost návštěvníku.

Až na fronty jsme si den opravdu užili. Vyhrála jsem v házení šipek dva plyšové dráčky. Hlasivky jsme měli hodně vykřičené a útrata? Asi vás to zajímá. Nejsem si už přesně jistá, ale den v parku s ,,Express,, lístkem a jídlem vyšel cca na 5 tisíc za osobu.

Zde menší ukázka, jak jsme si to užili my. Omlouvám se za kvalitu. Je to jen pár záběrů z telefonu. Líbilo by se vám tam?  :)

Večer jsme měli stejné ubytování a další den jsme ráno vyrazili do naší druhé zastávky napříč Itálii a to do města Florencie.

Když se řekne město Florencie, každý si hned vybaví baráčky na mostě. Město je známé svou kulturou, renesančním uměním, architekturou, památkami a samozřejmě i muzeí. Je to jistě krásné místo, které láká fotografy z celého světa. Já to brala jako místo, které je na cestě do Říma, kam jsem se těšila samozřejmě nejvíc. Ale musím říct, že mě svým způsobem určitá místa uchvátila. Fotky snad mluví samy za sebe.

Florentský most Ponte Vecchio
Katedrála Duomo Santa Maria del Fiore a Palazzo Vecchio
Fountain of Neptune

Po celodenním chození po Florencii jsme se večer opravdu těšili do postele a na relax. Ráno nás však čekala dlouhá cesta do Říma. Byla ještě o něco delší, kvůli nehodám a husté dopravě.

Do Říma jsme přijeli navečer. Samozřejmě jsme nemohli jít spát, byli jsme přeci v Římě. Šli jsme najít metro, koupili jízdenky a jeli přímo ke Koloseu (Colosseo). Našli si příjemnou restauraci s výhledem na slavnou památku a při skleničce dobrého bílého vína jsme se nechali unášet krásy gigantického amfiteátru.

Na druhý den jsme začali prohlídku města opět u Kolosea, které je považováno za symbol věčného Říma a snad největší památkou Starého Říma. Toto dílo hlavně sloužilo pro pobavení obyvatel Říma. Konaly se zde gladiátorské hry i zápasy otroků se zvířaty, jak jistě znáte z různých filmů. Dokonce měli možnost zaplavit arénu vodou a pak se zde mohly odehrávat i námořní bitvy.

Koloseum
Římští vojáci
Arco di Costantino a Koloseum

Po několika hodinách kocháním a důkladného prozkoumání uvnitř Kolosea, jsme se přesunuli dál k ruinám antického fóra nazývaného Forum Romanum. Tento objekt je obklopen vrcholky Palatinem, Kapitolem a Esquilinem.

Římští císařové tady nechávali stavět mramorové chrámy. Byl zde i soudní dvůr a tržnice. Forum Romanum bylo také náboženským místem a křesťané na tomto místě budovali i kostely.

Forum Romanum

Další důležité místo k prohlídce je památník Viktora Emanuela II. (Vittorio Emanuele II Monument). Je to novoklasická stavba z bílého brescijského vápence, která svou délkou 135 m, šířkou 130 m a výškou 70 m, patří k největším památníkům v Itálii. Samotní Italové nemají k němu zalíbení, avšak to je dlouhá historie, kterou zde nebudu rozebírat. Vytvořte si sami názor.

Památník Viktora Emanuela II.

Řím je městem vody. V období Renesance se papeži rozhodli, že Řím zkrášlí překrásnými a velkými paláci a fontány. Voda pak byla nejen užitečná pro obyvatele jako zdroj vody, ale byla také dekorativní. A tak začala několik století dlouhá éra výstavby fontán. Tyto sochařská díla se nachází po celém městě.

Nejznámější a určitě nejkrásnější podle mě je Fontána di Trevi.

My měli bohužel v tu dobu smůlu s opravami této fontány :(

Fontána di Trevi

A když nešlo si udělat hezkou fotku u fontány di Trevi, tak jsem si ji udělala u Maurovy fontány (Fontana del Moro).

Maurova fontána (Fontana del Moro)

Od focení fontán jdeme rovnou na náměstí Piazza della Rotunda, kde se nachází nejlépe zachovalá památka antického Říma - Pantheon nebo-li „chrám všech bohů“.

Nápis M.AGRIPPA.L.F.COS.TERTIVM.FECIT - znamená „Marcus Agrippa, syn Luciův.

Tato stavba byla však zničena ohněm a znovu ji nechal v roce 125 n. l. vystavět císař Hadrián.

Za doby vlády papeže Bonifáce IV. se stal Pantheon křesťanským chrámem a za doby renesance se stal i hrobkou a jsou zde pohřbeny i některé vyznané osobnosti - např. Rafael nebo italští králové Vittorio Emanuele II. a Umberto I.

Při pohledu si sám člověk říká, jak tato stavba mohla být v minulosti postavena a obzvlášť tento velmi netradiční strop. Napadá vás za jakým účelem je ve stropě díra?

Pantheon
Strop Pantheon

Od Pantheonu míříme překrásnými uličkami, míjíme fontány a kašny. Další zastávkou je Andělský hrad. Ten nechal postavit v letech 76 - 138 římský císař Hadrián jako své mausoleum. Dokončení stavby se bohužel nedožil a byl pochován v Pozzuoli blízko Neapole. O rok později- po jeho smrti Antonius Pius stavbu dokončil.

Andělský hrad

Samozřejmě nesmíme zapomenout navštívit Vatikán a jeho náměstí svatého Petra (Piazza San Pietro). Toto náměstí je největším dílem Berniniho. Bylo postaveno v letech 1656 - 1667 pod patronátem papeže Alexandra VII.

Náměstí svatého Petra

Z Říma a Vatikánu jsem vám ukázala nejlepší památky a je čas se pomalu rozloučit s Itálii. Ale nebojte se, nezapomněla jsem. Při cestě zpátky máme ještě naší poslední čtvrtou zastávku a tou je skvostné město Pisa. Nezastavit tady by byl snad hřích.

Pisa je známá po celém světě svou Šikmou věží (Torre Pendente) na náměstí Piazza dei Miracoli („Náměstí zázraků“). Zde jistě znáte známe fotografie, které neodoláte a uděláte si jich taky pár.

Šikmá věž v Pisa

Při dalším výletu do Itálie bych ráda viděla Pompeje a sopku Vesuv. Mrzí mě, že jsme tyto místa na naší cestě nenavštívili.

Itálie ve mě probudila touhu po cestování a po ní sem začala přemýšlet, realizovat a objevovat další cesty do vzdálenějších koutů světa. Cestuji a poznávám dál. Seznam mých cílů je velký a postupně se ho snažím zmenšovat. O každý nový zážitek se ráda podělím se svými přáteli a čtenáři, kteří rádi cestují jako já. Začínala jsem natáčením videi mých cest a dostala jsem pár zpráv jestli začnu i o mých cestách psát a tak se jdu o to pokusit.

Pokud máte zájem, koukněte se na můj kanál, kde mám několik dalších zajímavých a krásných míst.

Děkuji za pozornost a budu se těšit příště u dalšího cestopisu.