Honza Siska

10. července 2018 18:49

Madrid, Sevilla a Valencia za pět dní

Do Španělska jsme vyrazili o velikonočních prázdninách v roce 2018. Se sestrou jsme se na poslední chvíli rozhodli využít volno a vyjet za teplem. Několik dní před odjezdem jsme sehnali letenky stále za přijatelnou cenu, bohužel s cenami za ubytování už to bylo jiné.

Mapa

Užitečné informace a zajímavosti

měna - Euro

čas - ikdyž se Španělsko nachází na úrovni Velké Británie, čas je stejný jako v ČR

jazyk - španělština, většina lidí  mluví, alespoň trochu, anglicky

hlavní město - Madrid

31.3. - návštěva Valencie

1.4. - ranní let do Krakova

28.3. - Madrid

V Krakově jsme nechali auto u letiště, asi 10 minut chůze od terminálu, na Orange parking (70 zlt). V 11:05 jsme letěli Ryanairem do Madridu za 400 zlt., kde jsme byli asi ve 14:40. Určitě se dá letenka sehnat mnohem levněji, kupovali jsme ji tři dny před odletem.

Letiště v Madridu je poměrně velké a do metra to může být delší chůze. U vstupu jsou automaty, kde si koupíte "tarjeta transporte público" za 2,5 eura. Kartu si nabijete na jednu, cena záleží na destinaci, nebo deset jízd za asi 12 euro, jsou i další možnosti, ale to jsem nestudoval. Po vyčerpání jízd si kartu dobijete v každé stanici metra.

Z letiště jsme se jeli ubytovat do hotelu Príncipe Pío za 75 euro za noc pro dva se snídaní, zastávka Plaza de Espana. Hotel se nachází pár minut od Royal palace, určitě se dá sehnat ještě levněji, snídaně byly dobré a poloha vynikající, určitě doporučuju.

Okolo půl páté jsme se vydali na první okruh, přidám mapku. Vyšli jsme k egyptskému chrámu "Temple of Debod", pokračovali jsme dolů k řece, poté vylezli ke královskému paláci a katedrále. Do paláce jsme nešli, přijde mi, že v každé zemi jsou hodně podobné a je to akorát zbytečná investice. Do katedrály je dobrovolný vstup 1 euro.

Následně jsme šli do města k San Miguel market, kde si můžete za vyšší ceny koupit chutné jídlo všeho druhu. Nicméně budova opravdu stojí za návštěvu. Přes ulici se nachází Plaza Mayor, ze kterého jsme pokračovali k dalšímu náměstí Puerta del Sol, na pravém chodníku ve spodní části najdete Kilómetro Cero, střed španělských silnic. Řekl bych, že se jedná o nejrušnější místo v Madridu.

Pokračovali jsme směrem nahoru k Plaza del Callao a Gran Vía. Určitě doporučuji navštívit Ristorante Topolino, kousek od Plaza San Domingo. Za asi 10 - 12 euro, záleží na dni, svátku, atd., můžete využít výborný bufet plný španělských specialit. Pivo bohužel nebylo nic moc.

Z města jsme se ještě stavili v královském parku a okolo deváté jsme byli v hotelu. Na přelomu března a dubna slunce vycházelo před osmou ráno a zapadalo okolo deváté večer.

29.3. - Madrid

Po snídani jsme se odhlásili z hotelu, okolo půl desáté, a vyrazili metrem na nádraží Atocha, odkud pojedeme večer do Seville. Na nádrží jsme si nechali v úschovně batohy, asi za 4 eura.

Pěšky jsme pokračovali k Caixa forum, velice zajímvá stěna domu, celá porostlá rostlinami. Pokračovali jsme okolo Museo del Prado, muzeum jsme nenavštívili, tato část cestování mě nijak nenaplňuje. Dále jsme měli v plánu navštívit park El Retiro, bohužel byl dočasně zavřený. Prošli jsme se podél parku k Puerda del Alcalá a dále směrem dolů k Banco de Espana na významné plaza de Cibeles.

Nasedli jsme na metro a vyrazili ke stadionu Atlética Madrid do stanice Estadio Metropolitano. Cesta je celkem dlouhá, jelikož se stadion nachází na předměstí, ale stojí za návštěvu a navíc je od něj pěkný výhled na Kastilské pohoří. Prohlídka stojí myslím 16 euro, podle mě přehnaná částka za prohlídku skyboxů a fake šaten, radši bych si pár euro připlatil a šel na zápas, což je jednoznačně větší zážitek, bohužel se během naší návštěvy nic nehrálo. Cestou jsme navštívili Plaza de Toros de Las Ventas.

Další zastávkou byl stadion Realu Madrid, tedy Santiago Bernabéu u stejnojmenné zastávky metra, cesta je opět delší. Stadion mě nijak nenadchtl, vstup byl okolo 18 euro + minimálně hodinová fronta :D, opět jsme tuto neodolatelnou nabídku nevyužili.

Jelikož jsme měli čas, vyrazili jsme k Cuatro Torres business area, asi tři zastávky metra. Jedná se o čtyři moderní "mrakodrapy" s pěkným parčíkem, pro mě určitě zajímavější návštěva, než prohlídka prázdného stadionu nebo muzea.

Sedli jsme na metro do centra na zastávku Plaza de Espana a vyrazli do města. Zašli jsme si na pozdní oběd a prohlédli obchody v ulici Gran Vía. Pěšky jsme došli až na nádraží Atocha a v 19:00 nasedli do vlaku směr Sevilla. Vlaky jsou v Evropě obecně drahé, cena byla okolo 60 euro. Na internetu jsem viděl ceny na této trase asi od 48 euro.

Do Seville jsme přijeli až po desáté hodině, jelikož měl vlak asi půlhodinové zpoždění. Ubytovali jsme se v Ayre hotel naproti nádraží asi za 200 euro na noc pro dva se snídaní. Hotel určitě nedoporučuji, recepce neuměla anglicky, nefungovala Wi-Fi, snídaně nebyla nic extra. Hotel samozřejmě seženete za mnohem nižší cenu, ale určitě bude v Seville spoustu lepších hotelů.

30.3. - Sevilla

Ráno jsme se po snídani odhlásili z hotelu a vyrazili k estadio Ramón Sánchez. Dále jsme dvě zastávky metrem pokračovali k Plaza de Espana, dá se jít i pěšky, ale chtěli jsme zkusit metro, jízda stojí 4 eura.

Z Plaza de Espana jsme pokračovali do parku Royal Alcázar, který byl zavřený, takže neznám cenu vstupu. Podél univerzity jsme došli ke Golden gate. Po promenádě jsme se vydali ke stadionu býčích zápasů, na prohlídku byla dlouhá řada, takže opět neznám cenu vstupů.

Pokračovali jsme krásnými uličkami ke katedrále Panny Marie a vystáli asi půlhodinovou řadu, vstup pro studenty je 4 eura. Chtěl jsem vidět stěnu vyrobenou ze zlata Inků, popravdě jsem čekal trochu víc. Rozhodně vylezte na Giraldu a prohlédněte si město z výšky, vstup je zahrnut v ceně prohlídky katedrály.

Dále jsme vyrazili uličkami k Metropol Parasaol, opět bylo zavřeno, ale vstup je normálně zdarma. Pokračovali jsme k Casa de Pilatos, zase byla dlouhá řada, takže neznám cenu. Cestou na nádraží jsme si koupili výbornou zeleninu a ovoce s šli si do hotelu vyzvednout batohy.

Okolo druhé jsme nasedli na autobus na letiště, jízdenka stojí 4 eura a cesta netrvala ani 15 minut. Letěli jsme Vuelingem za 30 euro v 16:35, kvůli hodinovému zpoždění jsme ve Valencii přistáli okolo 18:40. Let netrval ani hodinu.

Metro je přímo na letišti, jízdenka do města stojí 5 euro. Bydleli jsme v hotelu Kramer za 140 euro pro dva na noc i se snídaní, která nebyla "švédská", moc toho nedostanete. Večer jsme si zašli na večeři do hotelové restaurace, burgery byly dobré.

31.3. - Valencia

Ráno jsme si půjčili kola za 11 euro na celý den pro jednoho a vyrazili si projet celý park, stavili jsme se u stadionu CF Valencia. Park končí architektonickým skvostem, který jednoznačně stojí za prohlídku. Odtud jsme pokračovali k pláži východně od přístavu, kde jsme se naobědvali.

Měli jsme dostatek času, a tak jsme pokračovali západně od přístavu k pláži El Saler, na kole nám to trvalo, tam i zpět do přístavu, něco přes hodinu. Na chvíli jsme vlezli do moře, ale v tuto dobu je to opravdu jen pro otužilce.

Okolo čtvrté odpoledne jsme vraceli kola v hotelu a pokračovali pěšky do města. Do města turisté většinou vchází jednou ze dvou bran z bývalého opevnění. začali jsme u kostelu San Nicólas, řada byla alespoň na půl hodiny, ceny vstupů opět neznám.

Cestou ke katedrále jsme si dali v pofiderně vypadjícím stánku výborné španělské speciality. Katedrála byla dočasně uzavřená, ale viděl jsem nějaké ceny vstupu okolo 5 euro. Přes Plaza de Reina jsme pokračovali k museo Nacional de Cerámica.

Malý tip, restaurace El Siglo nabízí zdarma ochutnávku španělských sladkostí, nachází se v uličce ve spodní části Plaza de Reina.

Okolo musea, zajímavá budova, o vstupu jsem ani nepřemýšlel, ceny neznám, jsme pokračovali k náměstí s radnicí. Pokračovali jsme k trhu, který nebyl kvůli svátku otevřen. Cestou do hotelu jsme nakoupili na večeři, vyzvedli zavazadla v hotelu a metrem se přesunuli do hotelu blízko letiště.

Travelodge Aeropuerto hotel stojí asi 10 minut pěšky od letiště, platili jsme 80 euro na noc pro dva bez snídaně, opět se dá určitě sehnat levněji. Postele byly malé a nepohodlné, okno nešlo otevřít, takže bylo v pokoji neuvěřitelné vedro. Měli zabudovanou klimatizaci, ale byla velice slabá.

1.4. - návrat domů

Před šestou jsme vyrazili z hotelu na letiště, cesta vedla přes silnici, žádný podchod jsme nenašli. V 7:40 jsme letěli Ryanairem do Krakova, letenka byla pouze za 750 kč. V Krakově jsme byli za necelé 3 hodiny.

Závěr

Snažím se cestovat co nejrychleji a nenavštěvovat zbytečná místa za spoustu peněz, ušetří to peníze a poznáte více zajímavých míst. Myslím, že tento článek je toho důkazem. za necelé čtyři dny procestovat kompletně tři města.

Doufám, že se vám článek líbil, nebo alespoň pomohl, nebo inspiroval k další cestě.