Vít Daněk

26. března 2018 10:50

Malta - beton, hlína a provoz

Malta - naše další evropská zastávka při cestování s kolem.

Galerie Mapa

Když jsme viděl letenky za 3000,- neváhal jsem a se svojí drahou polovičkou a kolem je hned nakoupil. Utekli jme tak před neskutečným navrácením zimy, kdy nám aj ty trnky s meruňkama pomrzly.

Trip jsme začali pěkně z ostra a to točeným radegastem na legendárním bažina baru v Otrokovicích (tento bar musí navštívit každý alespoň jednou za život) a gulášem s 5ti knedlíky na nádražní baru opodál. Nabalil jsem pár pivek do báglu a vyrazilo se směr Praha. Tam na nás čekalo rychlé přespání v penzionu u letiště, kde právě probíhala ukrutná kalba celé nejmenované vesnice, takže jsme s přespání měli spíš live koncert revivalu Honzi Nedvěda.

Ráno nás čekala rychlá cesta na letiště, odbavovačka a za 2 a půl hodiny jsme byli na letišti Luga na Maltě, kde už nás čekal uvítací výbor našeho kamaráda a imigranta Gibiho s cedulou,co nešla přehlédnout a teplým pivem, které jsme dali pěkně na veliko (čti na ex) po Zlínsku.

Po slavnostním uvítání nás čekal přesun na byt kamaráda Tomky kde čekal i zbytek maltsko české bandy ( DÍKY MOC Tomkovi ZA POSKYTNUTÍ AZYLU!!). Pochopil jsem hned ze začátku že není jenom tak dostat se do MHDéčka a prostě musíš se všude srat "na malťana" - všechny musíš pokopat, předběhnout a nejlíp jim přejet kufrem nohy.

Následovalo lehké ubytko, klasická přivítáčka STUDENÝM pivkem a přesun na párty do klubu a seznámení s místníma a hlavní maltskou BMX hvězdou Karlem, který se postaral o vypití našeho jediného půllitra, který se nám vlezl do našich přervaných kufrů - díky moc kámo!

Aby to nebylo jenom o tom kalení, tak jsme na druhý den dali menší ježdění v betonovém skateparku blízko u baráku. Park je to krásný o tom žádná, každý si tam v tom bazénku cestu najde, polítáš a na takové to houpání po práci víc než dobré.

V úterý je v plánu místní mekka ježdění a to konkrétně PEMBROKE. A tady nastává zásadní masakr a to vůbec příjezd na spot! V totálním punk provozu kličkuješ mezi autobusama, autama, protisměrem a vším možným. Kluci už místní lokálové nasazují tempo a mě tím nechají pěkně protrápit.

Je to vážně jízda - na kole v dopravní špičce, ale taky něco nezapomenutelného a někdy menší boj o život. Každopádně zvykneš si a taky jsem prej měl málo piv a moc sem to řešil. Tuto radu jsem si vzal k srdci a šlo to další dny o poznání líp, až jsem se cítil tak trochu jako lokál. Jinak první den nám v PEMBROKE ježdění nevyšlo - bylo zamknuté.

STŘEDA a výjezd na ostrov GOZO kde se nachází legendární rádiusová vlna pro nás bikery ráj. Ráno nás čekala cesta dodávkou na trajekt. Následné přeplutí proběhlo v pořádku a za 5 euro tam i zpět celkem zážitek kdy si předjedeš na kole všechny auta co tam čekají kdoví jak dlouho a kolo zaparkuješ hned u východu.

Na Gozu jsme půjčili offroada na celý den za nějakých 40euro, naložili za rohem kola a jeli na vlnu. Spot neskutečný a pro mě jedno z nejkrásnějších míst na celé Maltě. Kolem celého pobřeží krásné útesy a taky vykopané díry na mořskou sůl, kterou vám prodává sympatická stará paní u cesty. Dáváme polety, já nejvetší tabletop v rádiusu v životě a spokojení jdem na oběd. Potom procestujem zbytek ostrova - spadlé maltské okno a "největší" sladkovodní "jezero na MALTĚ" a taky Červenou pláž nebo tak nějak se to jmenuje.

Čtvrtek a pátek věnujeme opět PEMBROKE a ještě nějakým menším výletům. Tentokrát domluvíme otevření na 100% a vychází nám to.

V pátek večer nás taky čeká rozlučková kalba, jelikož Jirka nachází 50 euro po cestě z práce. To chceš ty vole! Spánek o půl 2 ráno a v 5 vstávání na letadlo...vystřízlivěl jsem někde nad Chorvatskem....ale i tak díky!

Co víc říct, nebaví vás toto deštivé počasí..kupte letenky, nabalte kolo a leťte užívat života! Malta je trochu jiná, ale po pár dnech jí přijdete na chuť a zpátky se vám chtít nebude. Tak jako nám....