Monika Židlická

14. ledna 2022 23:52

MATYLDA NA CESTÁCH - TENTOKRÁT NA KANÁRECH (3)

3. DEN - DRUHÁ ČÁST TREKU NA LA GOMEŘE - ŠTĚDRÝ VEČER

Galerie

Ráno vstáváme do pěkné zimy. V dálce je sice sluníčkem ozářený kousek Tenerife, ale k nám se z kopců ještě neskutálelo. A stín znamená zimu. Naštěstí to netrvá dlouho a je i tady. V tu chvíli odkládáme péřovky a svět vypadá hned lépe. Po snídani vyrážíme na druhou část okruhu, který se dnes stočí zpět k autu.

Cesta vede tentokrát většinu času do kopce, ale s hůlkama to je vlastně jedno. Nikdy dřív jsme je nevozili a tihle „lyžaři bez lyží“ mi vždycky přišli trochu směšní. No… beru to s omluvou všechno zpátky. Do trekových hůlek jsem se doslova zamilovala a nedám na ně už nikdy dopustit. Pravděpodobně změní člověku těžiště a tak, i s těžkým báglem na zádech, kopce vůbec nejsou cítit. Navíc nám v členitém a kamenitém terénu, který tu je tak obvyklý, pomáhají nespadnout na hubu.

Drápeme se dlážděnou silničkou do pořádného krpálu až nahoru k silnici, po které jsme včera jeli. Pak pěšinka pokračuje po vrstevnici vedoucí nad údolím a měl by tu být jeden výhled za druhým… ale není, protože jsou mraky zase níž než my a všechno schovají. Naštěstí to netrvá pořád a tak se nám, čas od času, před očima otevře krásný pohled na divoká horská údolí.

Na jedné z vyhlídek stavíme na oběd a to rapidně snižuje naši provozní rychlost. Teda alespoň tu mou. Tyhle zastávky mi dělají víc zle než dobře. Na kruháku, ke kterému se spustíme výjimečně z kopce, zkoumáme mapu tras po ostrově. Jak zjišťujeme, tak ta naše 18 patří k nejvýživnějším co tu v okolí jsou. Je před námi poslední vrchol, jen o pár metrů nižší než nedaleký nejvyšší bod ostrova - Alto de Garajonay (1482m)

Poslední kopec stojí za to. Drápeme se nahoru a silnička pomalu mizí v dálce pod námi. Nahoře je krásně vidět ostrovy El Hierro i La Palma a když se roztrhají mraky tak i Teide na Tenerife. Dál už jdeme z kopce až k autu, které tu na nás naštěstí v pořádku čeká. Dost často se tu auta trekujících vykrádají a tak jsme z toho měli trochu strach. Sice máme na autě značku jako místní a je vidět, že to není auto z půjčovny, ale zase nejdou zamknou zadní dveře… takže se ta výhoda s nevýhodou navzájem neutralizuje :)

Je 24.12. kolem půl šesté večer a my máme nejvyšší čas jet hledat dnešní místo na spaní. Mám podle map jedno předvybrané na severu ostrova, ale než tam dojedeme začíná lejt jako z konve, fučet a venku je rázem pěkná kosa. Takže ve chvíli, kdy většina z vás jde k vánočnímu stromečku, nám se hroutí plán na „slavnostně vánoční bivakování“. Nakonec situaci vyhodnocujeme tak, že na stan to dnes prostě nebude. Otáčíme auto k San Sebastianu, kde si bereme první ubytko, které je volné.

A že si teda umíme vybrat! Končíme, tak nějak neplánovaně, v krásném hotelu přímo u parku s místní slavnou věží, za cenu, kterou bychom žádný jiný den nikdy nezaplatili… ale je Ježíšek a vlastně nemáme ani moc na výběr. Hned naproti je otevřená hospůdka, kde Sváča vybojuje stoleček a tak, s lososem na stole, proběhne i pravá štědrovečerní večeře.

Nejsou to naše první Vánoce mimo domov, a já si dám ráda vždycky záležet na překvapení, které většinou do poslední chvíle nikdo nečeká. Mám mrňavý cestovní stromeček, který kdysi holky dostaly do pokojíčku. Měří asi 25cm a váží tak 250g. V rámci snížení váhy jsem mu vykuchala podstavec a protože tam končí svazek optických vláken, když tam narvu čelovku, krásně a slavnostně se rozzáří. K tomu 100g světýlka od vietnamce a Štědrý večer může začít i u nás. Tentokrát dostávám i mého Martina, protože vůbec netušil, že ho tu mám i teď. Skrytý v outdorovém pytlíku byl úplně nenápadný a mě to za tuhle chvilku vážně stálo táhnout.