Anna Munter

2. listopadu 2017 17:23

Moje nejoblíbenější země na světě

Píšu o cestě do Austrálie. Jela jsem do Sydney, Cairns a Melbourne a opravdu se zamilovala do Austrálie!

Sydney Opera House

Mapa

28. května 2015, Letiště, Kuala Lumpur

Jsem v letadle a letím do Austrálie! Budu to asi osm hodin z Malajsie do Austrálie a já poletím celou noc. Není moc lidí v letadle, tak je to dobrý. Možná budu spát. Vždycky jsem chtěla bych být v Austrálii a teď přijedu. Je to jako sen. Na to se opravdu těším!

29. května 2015, Metro Marlow Sydney Hotel , Sydney

Jsem tady! Tak, první nápady o Austrálie jsou:

1. Je tam hodně stromů! Myslela jsem, že celá Austrálie byla jako poušť, ale vypadá moc zelená!

2. Austrálie se musí chránit od zbytku světa. Když přijedete, letušky stříkají nějaký sprej předtím, než otevřou dveře. Myslím, že je to protože Austrálie je ostrov a má moc strach z bakterií z dalších zemí. Tak rozumím, ale to bylo divný.

3. Cítím se jako v Americe a taky v Anglii ve stejnou dobu. Což znamená, je to moc stejné jako Kalifornie (jsou palmy, slunce a všichni se usmívají na vás) a taky jako New York, protože je to velké město a moc mrakodrapů, ALE lidi vypadají jako Angličani a architektura je anglická a taky má velkou sochu Královny Viktorie... tak je jako směs.

Když odejedu v hotelu (jsem v jiném hotelu, protože v mém hotelu říkali, že je rekonstrukce, a tak musím být tady nějaký dny, ale tenhle hotel je špatný, musím kupovat internet!), spala jsem trochu a šla jsem na nábřeží na večeři. Bylo to skvělé, protože jsem se dívala na Vivid Sydney, jako Signal v Praze, to je projekce světla na budovách. Pak jsem přišlado hotelu a spala jsem.

30. května 2015, Metro Marlow Sydney Hotel, Sydney

Snídala jsem v Pie Face (je to dobrá cukrárna, když má dobré pečivo!) a dělala jsem Free Tour Sydney. Bylo to fajn, ale ne super. Dělala jsem jenom dvě hodiny (je tři). Ale učila jsem se zajímavé informace jako:

1) pes královny Victorie je značka pro hluché a nevidomé děti

2) Nemocnice v Sydney byla „Rum Nemocnice“ když byla rekonstrukce, protože prodej rumu financoval rekonstrukci

3) Zvíře emu a klokani nemůžou chodit pozadu a můžete je jíst!

Večeřela jsem v italské restauraci Macchiato a sedla jsem si k velkému stolu pro lidi, který jedli sami (to není můj výběr, to vybrala servírka). Mluvila jsem s italským pilotem Maxem a pak jsme šli na nábřeží pro pití a vidět ten Vivid Sydney. To nebylo romantické, to bylo jenom hezké mluvit s někým, protože cestuju sama a někdy se cítím osamělá.

31. května 2015, Pensione Hotel Sydney, Sydney

Změnila jsem hotely dneska a ten nová je moc lepší. To je lepší atmosféra a taky lepší lokalita (mužů jít pěšky rovně asi 15-20 min na nádraží!) Cítím se trochu nemocná, tak jsem šla do lékárny. On mi dali zinek a taky nějaký lék, který se jmenuje Difflam. Je moc příchutí, ale on mi říkal, že vypadám jako žena, která má rada chuť med/citron (dík, pane lékárníku). Tak jsem odešla z lékárny a koupila jsem vodu. Vzala jsem zinek tablety a jeden Difflam (jsou jako Strepsily) a učím se, že Difflam je anestetikum, tak za hodinu jsem neměla cítit můj jazyk. Pak jsem se dívala na západ slunce za Harbour Bridge a šla jsem do hotelu. Je to divné, že existuje restaurace, která se jmenuje Hungary Jack’s, ale znak vypadá stejně jako jako Burger King. Zeptala jsem nějakého kamaráda později a on mi říkal, že to je protože Burger King koupil Hungary Jack’s, ale zachoval stejné jméno kvůli penězům.

1. června 2015, Pensione Hotel Sydney, Sydney

Dneska byl první den zima v Austrálii a byla zima, ale není jako v Praze! Jedu autobusem 333 z Hyde Parku na Bondi Beach. Bylo to moc hezké. Chodila jsem na písku a dala jsem prsty do vody a pak jsem se dívala na některé surfaře. Koupila jsem tričko. To byl klidný den. Pak jsem šla na nábřeží a zkusila jsem jít na trajekt do Luna Park (Millford Point), ale byla jsem na trajektu do Manly Island! Když jsem přijela do Luna Parku, bylo zavřeno! Vrátila jsem se do hotelu a dívala jsem se na Midsommer Murders v televizi.

2. června 2015, Pensione Hotel Sydney, Sydney

Dneska jsem dělala moc věcí! Ráno jsem dělala tour na Sydney Opera House. To bylo moc zajímavé a dívala jsem se na hudebníky, kteří hráli Dvořáka. Pak jedu trajektem do Taronga Zoo. Potkala jsem skvělou ženu, která se jmenuje Maria (ona je z Christchurch, tak se možná sejdeme, když tam budu. Ona mi dala vizitku) a šly jsme do zoo spolu. Viděla jsem poprvé koalu, klokana a wallaby. Učím se, že wallaby je stejný jako klokan, ale je menší než jeden metr, a taky se učím, že koala často smrdí, protože močí, když jsou nervózní, a protože mají často chlamydii, moč smrdí opravdu hodně. Po zoo jsem šla na Habour Bridge ještě jednou zkusit vidět Luna Park, ale zase je zavřeno. Je to tak, to je osud, že nikdy jsem neviděla Luna Park. Večeřela jsem ve stejné italské restauraci Macchiato a mluvila jsem s další Američankou. Ona bude aupair za rok a myslím, že to bude zajímavé. Číšník s ní hodně flirtuje a když odešla, číšník ještě flirtuje s ní, tak možná jsem viděla, že začíná pravá láska. Nebo možná ne.

3 červen 2015, Traveller’s Oasis Hostel, Cairns

Dneska létala jsem do Cairns od Sydney a zítra jdu na velký bariérový útes! Večer jedla jsem v Woolshed Grill a bylo to skvěly. Mluvila jsem s britsky par (to je divný ze v Austrálie všichni je moc přátelské! A je taky divný ze v restauraci nebo v obchodu, lidi mi se jmenuje „ love“ nebo „ darling“). Pak chodila jsem trochu a pronajal podvodní kameru. To je malý plážové město, moc rozlomily! Pak odešla jsem zpátky z hostelu.

4. června 2015, Traveller’s Oasis Hostel, Cairns

To byl super den! Vstávala jsem v 6:15 (nespala jsem moc dobře, protože jsem byla nervózní ze žraloků) a šla jsem pešky do Reef Fleet Terminal. Čekala jsem na lodě a seděla jsem před ještě jednou Američankou, která se jmenuje Anne. Pak nám dali vybavení a vložili jsme je do naší skříňky (byla jsem #41) a pak jsme odešli! Na jednu stranu jsem byla nervózní, protože jsem nešnorchlovala dlouho a cítila jsem závratě, ale instruktor mi dal zázvorový lék a to mi pomohlo. Na druhou stranu to bylo klidné a bavilo mě to moc (já jenom šnorchlováni, protože nevím, jakse potápět, ale je to taky možné). Hodně jsem fotila a byla jsem moc ráda, že jsem si půjčila podvodní kameru, protože je to opravdu výborné! Bylo moc druhů ryb! Taky jsem dělala letěla helikoptérou nad útesem. To bylo poprvé, že jsem letěla vrtulníkem a bylo to taky moc skvělé. Odpoledne jsem ležela na lodi a odpočívala jsem. V pět večer byl konec a odešli jsme na terminálu. Jedla jsem večeři s Anne a taky s nějakým instruktorem, který se jmenuje Guy (který vypadá trochu jako Jonathan Rhys Meyers). Oni jedli v hospodě a chodili jsme po městě. To byl skvělý večer.

5. června 2015, Ashleyův dům, Sydney

Přijela jsem do Sydney v 09:00 ráno a poslala jsem zprávu kamarádovi. Můj kamarád Ashley (je to muž, ale jmenuje se Ashley) a já jsme se dohodli na setkání na Central Station. Naposledy jsem ho viděla, když mi bylo 14 a když mě viděl, říkal „Bože, jsi moc Američanka!“ Nevím, co fakt znamená... Byli jsme v Ashleyově domě, moje postel byla v suterénu. Pak jsem se vybalila a sprchovala. Pak jsme šli zpátky do centru Sydney na University of New South Wales, kde Ashley děla svůj doktorát. Dívala jsem se na nějakou prezentaci kamaráda Ashleyho a pak jsme šli (já, Ashely, kamarád, který dělal prezentaci, se jmenuje Bryce, a ještě jeden kamarád, který se jmenuje Louis) do The Baxter Inn. To je jeden bar v centru, který má jenom whisky. Nemám ráda whisky, tak nemám moc ráda ten bar, ale muži mluvili hodně s barmanem o tipech whisky („tyhle jsou sladký, tenhle má citronovou chuť, tohle má trošku dřevnatou chuť....bla bla bla…). Pak jsme šli do Grandma’s , který je jako obývák a hráli jsme kulečník. Pak Ashley a já jsme šli domů a potkala jsem sestru, sestřenici a manžela sestřenice. Pak jsme jedli těstoviny a spala jsem.

6. června 2015, Base Backpackers Melbourne, Melbourne

Náš hostel byl v místě St. Kilda’s. Melbourne vypadá víc hipsterské než Sydney. Sydney je moc seriózní a Melbourne je moc umělecké a hipsterské. Ashley a já jsme chodili a hledali nějaký bar. Pila jsem místní pivo a povídali jsme si. V Ashely a já jsme jedli s kamarády večeři. Kamarádi?? nejsou moc zajímaví, tak jsem odešla do hostelu brzo a nešla jsem do klubu.

Nová slova:

To compain = to winge

Wife beater = singlette

McDonalds = Maccas

That’s great! = Mint!

That’s too bad = That’s rugged

Afternoon = Arvo

7. června 2015, Base Backpackers Melbourne, Melbourne

Ashley a já jsme snídali blízko hostelu. On měl kocovinu, ale měl dobrý večer. Já taky, spala jsem. Pak jsme šli na prohlídku. Učila jsem od Ned Kelly (nějaký australský kriminál) a viděla jsem moc pouličního umění. Melbourne má moc pouličního umění. Viděla jsem pár, který dělá svatební fotografie před pouliční umění! Moje oblíbená budova byla to nádraží Flinders Street Station, protože byla moc krásná. Myslím, že je to renesance. Je moc budovy moderní před budovy moderní v Melbournu??, ale nevím proč, ale mám víc ráda Sydney. Po tour/prohlídce jsme šli do restaurace Munich a potkala jsem další kamarády Ashelyho. Jeden kamarád mi říkal „Odkud jsi? Spojených států? Mám moc rád Spojené státy!“ To byl velký šok pro mě, protože to bylo poprvé v životě, kdy mi někdo říkal, že má rád moji zemi. To bylo proto, protože on má moc rád baseball!

8. června 2015, Letiště, Melbourne

V 04:00 ráno Ashley a já jsme šli na letiště. On smrděl moc jako alkohol, protože byl v klubu. Tak jsem se rozloučila s moc kocovinám kamarád a poletím na Novy Zéland.