Exploring Travel

4. prosince 2018 10:32

Norsko / Lofoty. Jednodenní návštěva a proč ne?

Rychlá akce, rychlé rozhodnutí, stálo to za to!

Náš trip byl původně zaměřený jen na Švédsko a pozorování polární záře. Jelikož jsme měli den navíc a tady toho moc k vidění není, rozhodli jsme se využít poměrně krátké vzdálenosti do Norska na návštěvu velmi oblíbených fjordů v Lofotech.

V Lofotech svítá kolem 10:30 ráno a zapadá slunce už v 12:30, tak jsme měli omezené možnosti, kam zajet na tu chvíli, kde je vidět.

Cesta na jih má 350 km a celkově nám trvala necelých 7 hodin i s přestávkami a dojeli jsme až k Haukland Beach.

Ale hezky vše popořádku od samotného rána. Vyjížděli jsme v 6 hodin ráno z ubytování Björkliden Holiday Village ve Švédsku. Po pouhých 10 min jsme uprostřed cesty potkali a vyrušili z meditace divokého Arktického Zajíce - polární králík. Byl nádherně sněhobílý a po vyrušení i rychlý. Proto nám zůstává jen v naší paměti. Takový zážitek se jen tak nevidí a my jsme za toto stěstí moc rádi.

Jinak takto vypadala naše cesta. Naštěstí jen prvních cca 60 km, pak jsme měli už suché cesty.

Hranice Norska a Švédska jsou jen 30 km od našeho ubytování. Na fotku jsme si samozřejmě museli zastavit.

Cestou jsme míjeli několik krásných míst. Tímto mostem a celkově výhledem jsme byli obzvlášť uchváceni.

Tjeldsund Bridge

Jeli jsme i několika tunely. Z té fotky mám sice trošku chmurné obavy, přesto mě něčím fascinuje a upoutává. Někdo si třeba všimne, že jedeme na 2 navigace.

Další zastávka byla v městečku Kabelvåg. Tady jsme obdivolali typické domečky, malé přístaviště s několika lodičkami a skromným majákem. Akorát nám vycházelo sluníčko a hory nám hrály vínovo-červenými barvami.

Po cestě jsme bohužel pořadný fjord neviděli. Zaprvé jsme měli skoro po celou dobu naší cesty na jih Lofot tmu a zadruhé nám počasí přálo tak, že bylo zataženo a byla mlha. Na pořádné fjordy je zapotřebí delšího denního svitu (v létě) a taky nějakého treku.

Poslední plánové místo a náš cíl byla pláž Haukland Beach. Do ledového Norského moře, jsme neměli odvahu vlést a jít si zaplavat. Přeci jen nikdo z nás není takový otužilec.

Při cestě zpátky jsme míjeli toto neuvětelně magické místo s červánkovými oblaky na nebi, hory a zapadajícím sluncem. To byla třešnička na uzavření tohoto výletu do Norska.

I když jsme tady byli jen na skok a neplánovaně, přesto to byl nádherný výlet a mělo to své kouzlo.

Večer jsme se už těšili na polární záři v národním parku Abisko ve Švédsku. Víc o polární záři v dalším článku.