Petr Beranek

4. listopadu 2020 22:20

Okruh Thajskem - v Thajsku poprvé

"Malý okruh" Thajskem - 21 dní - Bangkok,most přes řeku Kwai, Ayutthaya, Phuket, Koh-Phi, Koh Samui, Bangkok - 2 osoby celkové náklady se vším všudy 60 tis. Kč - cestopis návody a cenami , s vloženými fotkami - mohu poslat v "pdf" mailem

Galerie Mapa

Dovolená Thajsko 21.1.2020 – 11.2.2020

Úterý 21.1.

14.00 odlet z Ruzyně, malým tryskáčem pro 100 lidí do Mnichova. Čistá doba letu 35 minut.

18.00 odlet z Mnichova airbusem A330, Eurowings.

Vzdálenost cca 9500km, rychlost max 1100km/h, doba letu 10,5hod

Středa 22.1.

Na letišti v Bangkoku procházíme kontrolou , kde nám snímají i otisky prstů . Můj chybějící jim nevadí , ale Danka je malá a nedaří se jí zvednout ruce tak, aby mohla strčit do snímače oba palce. Ale podařilo se , .. Ve směnárně vyměním dolary ( 4300Bh za 150USD ) a u stánku DTAC si kupuji telefonní kartu 5GB za 399Bh. Pak po chvíli bloudění nalezneme stanoviště autobusu S1 , který nás za 60Bh doveze do centra na Khao San road, obchodní tepnu v centru Bangkoku, asi 500m od našeho pensionu KC Guest House. Pokojík je malý ale čistý, nábytkem neoplývá. Záchody se sprchou jsou na chodbě. Hned si lehneme a dospáváme manko. Navečer se projdeme kolem, k řece, projdeme okoli, pevnost u řeky, obchodní tepnu Khao San Road. Dáme pivo , kafe a něco k snědku.

Čtvrtek 23.1.

z blízkého přístaviště jedeme lodí na další zastávku za Wat Pho, projdeme obrovskou tržnici ovoce a zeleniny, cestou si dáme kafe a čaj a jdeme do chrámového komplexu Wat Pho ( 2x 200 Bh ) - nádhera, ale kdybychom dříve byli v královském paláci, zdálo by se nám to malé... 2x WC je dobře k nalezení, i pitná voda. Celý komplex královského paláce obcházíme, vstup je na opačné straně, hlidaný policisty. Vstupné 2x500 Bh. Neprojdeme vstupní prohlídkou, máme příliš krátké kalhoty ... Musime si koupit dlouhé kalhoty za 200Bh ( před bránou jsou k mání za 100Bh , Za 100 si je také můžete půjčit, po vrácení Vám 50 vrátí ) . Pozor - kalhoty pod kolena nestačí ... Je to nádhera, nestačíme zírat. ( WC je blízko vstupu a výstupu, pitnou vodu jsme nenašli. )

Pokračujeme směr Wat Saket ( cca 1300m ) , cestou dáme v nevábně vyhlížející taverně zmrzlé kafe čaj, ale bylo vynikající. Wat Saket je jediný kopec v Bangkoku, je uměle vytvořený. Na jeho vrcholu je chrám, skvělá vyhlídka na Bangkok. Cestou k KC guest house opět zavítáme na Khao San road na večeři a pivo. Doma dáme sprchu a pak posedíme ve venkovní restauraci , která je v našem ubytování.

Pátek 24.1.

Nějak nám to nespalo , a tak jsme kolem 7.00 vyrazili na vlak, že pojedeme do historického města Ayutthaya. Celkem správně jsme odhadli bus na přiblížení k vlakové zastávce , ale pak se to nějak zvrtlo .... Zastávku jsme sice našli , ale po delším čekání a pátrání po internetu jsme zjistili, že ne každý vlak tu staví a další jede až před polednem. A tak to jsme hledali autobus, který nás doveze k autobusovému nádraží Mo Chit v severní části města. Odtud jezdí mikrobusy každých 30 minut. Koupili jsme listky ( 2x 140Bh ), a šli si koupit do buffetu zmrzlé kafe. Poté nás paní uvedla k autobusu, kde jsme se pohodlně usadili. Cca po 30 min. jízdy jsme zjistili, že autobus jede někam úplně jinam, ale s tím se nedalo už nic dělat. A tak jsme místo do 80km vzdálené Ayutthaye dorazili do asi 150km vzdáleného města Kanchanaburi . Ale diky místnímu ťukťukaři ( vlastné to byla vyhlídková dodávka pro 8 osob ) jsme udělali perfektni výlet na most přes řeku Kwai, do muzea stavby mostu ( 2x150Bh ), vojenský hřbitov a krápníkové jeskyně s Budhou ( 2x 15Bh ). Celá odpolední jízda nás stála 1200 Bh .

Následovala 3 hod. cesta zpět a skoro hodinu městským autobusem 509 do centra ( autobusy 240Bh ). Dorazili jsme v 23.00 a po koupeli vyrazili na večeři do restaurace " hongkongské nudle" ( 230Bh ), nic moc …

Sobota 25.1.

Trochu si přispíme, a po 9.00 vyrážíme na druhý pokus do Ayutthaya. Opět autobusem 509, od Monumetu Demokracie. Na stejném autobusovém nádraží reklamujeme, že nás včera posadili do špatného minibusu a po delším handrkování ( skoro 1 hod , kdy šéf dopravy volal na různá místa ) dostaneme jízdenky zdarma. Řidič nás vysazuje kousek před autobusovou stanicí, kde nás obklopují prodejci a snaží se nám vnutit "tour" památkami. Asi jsou domluveni s řidiči. Odoláváme, a trápeni hladem hledáme nejbližší slušnou hospodu. Dobře se najíme u " kanaďana ", od kterého si půjčíme i kola ( 2x50Bh ). Jsou to hemelky, na kterých u nás jezdí snad jen staré babky na vesnici, ale ušetří nám to kus cesty. Historické město je na velké ploše , většinu tvoří park. Do větších komplexů se platí vstupné ( 4x50Bh) a chodi se tam pěšky. Nej známější je hlava Budhy, zarostlá v kořenech stromu.

Ženy pozor - raději dlouhé kalhoty .

Zpáteční minibus ( 2x80Bh ) nás vyklopí jinde než včera, zastávka linky 509 není daleko ( 40Bh).

Neděle 26.1.

Ráno dáme v KC kafe a jdeme na přístaviště – chceme se projet po řece a navštívit chrám Wat Arum na druhé straně řeky. Zjišťujeme, že asi proto, že je neděle,nejezdí běžná říční doprava , ale pouze turistické lodě., a tak nás přeprava na druhý břeh stojí 80Bh misto 20Bh. Vystupujeme u chrámu Wat Arum (50 Bh ), je to krása stěsnaná na ještě menším prostoru, než je Wat Pho. Po prohlídce se dobře najíme v otevřené thajské restauraci a autobusy 57 a 505 dojedeme na jižní autobusový terminál. Už jsme se sžili s internetovou aplikací VIABUS, pomocí které najít spojení kamkoliv v Bagkoku je hračka. Ale najít, odkud nám jede na autobusovém nádraží autobus do Phuketu je trochu horor, avšak máme časovou rezervu. Odjezd je v 16.30, autobus cestou zastavuje na večeři v dálničním bufáči ( máme v ceně jízdy ). Jízdenky jsme si předem objednali přes internetovou aplikaci 12GO . Ráno dostaneme kávu a cake a autobus nás kolem 5.30 hod. vyklopí asi 4km před Phuketem na terminálu 2, odkud do města jsou více než 3km a v Phuketu žádná místní doprava není. Po ránu v chládku krásná procházka. V ubytování ještě zavřeno, a tak snídáme v blízké " zahradni " restauraci a ubytujeme se kolem 9.00 a dospíme. Odpoledne zjišťujeme, že dostat se z města k nějaké pláži není jednoduché. Východní pobřeží je smradlavé ,a na západní pobřeží daleko. Projdeme se po městě - Phuket je nehezkė, místy i smradlavé město, kde není na co koukat. Za zmínku stojí jen zmrzlinárna nedaleko našeho bydlení. Cestou si koupíme celodenní výlet na ostrovy ( 1300 ) a na následující den trajekt na Phi Phi. ( 300 ) - obojí s odvozem od domu.

Úterý 28.1.

v 8.45 přijíždí minibus a odváží nás asi 20km k přístavu. Organizátoři zformují skupinu z více mikrobusů, polepí naše trička samolepkami , aby nás v tom mumraji rozeznali. Nalodíme se na výletní loď a asi v 10.00 vyplouváme. Po moři jsou rozeseté malé, skalnaté, ale relativně vysoké ostrůvky. Vápencové skály jsou rozežrané mořskou vodou a tvoří bizardní útvary. Do netopýří jeskyně nás po dvojicích odvážejí kajaky ovládané kajakáři - průvodci. Krápníková jeskyně je hodně dlouhá a v jednom místě spí na stropě stovky netopýrů. Pokračujeme k ostrovu Hong s rozervaným pobřežím a vnitřní lagunou, který opět projíždíme na kajacích . Zaplaveme si u ostrova Lana. Poslední zastávkou je ostrov Jamese Bonda a Khao Ping Kan .

Mezi tím výborný oběd ( švédské stoly , ryby, kuře, brambory, rýže, salát ), svačina - ananas,meloun,káva, čaj .. U penzionu nás pak minibus vyloží v 17.30 hod, bylo to perfektní

Středa 29.1.

Ráno v 8'00 nás vyzvedne minibus a odváží na „FERRY“ na ostrov Koh Phi Phi. Plavba trvá asi 2,5 hod. Hledáme ubytování "Lucky House",ale lokalizace podle mapy z Booking.com neodpovídá. Mělo to být v svahu na kraji " města " , ale je to v centru v smradlavé uličce,vedle vyřvává noční klub, a boxerská arena... Ale jinak thajský standard. Kladně hodnotím malou ledničku na pokoji. Odpoledne se vykoupeme, odpočineme, a když se vrátíme k moři, zjišťujeme, že už není, že nám "uteklo" ( odliv ) .Město Ton Sai je pouze jedno velké tržiště, plné hospod a nočních klubů. Vyjít mimo stánky lze pouze na pláž. A je tu draho. Rozhodujeme, že tu dlouho nebudeme.

Čtvrtek 30.1.

Chceme opustit ubytování ale bytná není skoro hodinu k nalezení A tak jdeme na pláž, a cestou si zaplatíme odpolední loď kolem ostrova. Zjišťujeme, že nám záliv ještě pořádně nenapustili, po ránu to bylo brouzdaliště, ale pak voda přibývala . Najdeme si lepší a hlavně klidné a čistě ubytovani ,částečně i s výhledem. Odpolední výlet lodí kolem ostrovů se celkem vydařil - šnorchování, opičí pláž, kajaky, zálivy ve skalách.

Pátek 31.1.

Dáváme volný den - pláž, koupání... Vyrážíme na východní pláže - jsou sice celkem prázdné, ale je samý rezort.

Nacházíme prázdné zákoutí, vykoupeme se a já si jdu zaběhat do lesa. Mapy.cz tady nesouhlasí vůbec, .... Vyběhnu k nádrži na kopci - u ní jsou dva resorty a sbíhám k pláži Moo Dee. Je pustá, malou lahev studené vody kupuji za 40Bh, což jak zjišťuji, je na východním pobřeží, plném resortů, cena obvyklá . Vracím se přes kopec do Haad Yahoo - ale to je také oblast resortů. Silnice po pobřeží, po které se chci vracet , je na mapě ,ale ve skutečnosti neexistuje. a tak musím znovu přes kopec ( 150m ) a síly dochází. Na pobřeží pak koupím Dance novou lahev chlazené vody ( 40Bh ) . Párkrát se vykoupeme a pak se vracíme do penziónu. Danka má spálená záda, a tak po konzultacích s kamarády přes Whatsup kupujeme v lékárně Panthenol a pomůže to.

Sobota 1.2.

Vstaneme časně kolem 7.00 a vyrážíme do přístavu. Cestou si koupíme kafe v " 7eleven " a u stánku koblihy. Další přesun - Čeká náš Ferry do přístavu v Krabi, odkud nás mikrobus převeze na autobusové nádraží. Odtud jedeme minibusem asi 300km na východní pobřeží a odtud zase Ferry na ostrov Koh Samui. V 17.15 jsme na místě, v městě Nathon. Předem jsem přes Booking.com objednal Nathon Residence Hotel ( *** ) blízko přístavu. Špička oproti všemu předchozímu, noc za pouhých 700Bh. TV, koupelna, a lednička, ve které si večer vychladíme pivo a colu ( nakoupíme v místním Tescu - pivo za pouhých 55Bh ( což jak zjišťujeme je běžná cena v obchoďácích a obchodech 7eleven ) na podvečerní procházce. V restauracích pivo pod 80Bh nejde.

Neděle 2.2.

Ráno v kavárně dáme kafe, v cestovce vyloudíme mapu ostrova, na mapách.cz inzerované infocentrum ( ani vedle stojící cukrárna ) neexistuje. Pak v hotelu sbalíme bágly a vyrazíme na okružní silnici směr další ubytování na východním pobřeží. Autobusová doprava tu není, a tak vyhlížíme " dodávková taxi " pro cca 8 lidí, která údajně mají pendlovat po ostrově, což je jediná veřejná doprava na ostrově. Jinak tu jsou pouze taxíky. Asi po 15min. jedno stopneme ( 300Bh ). Dům, kde máme bydlet vypadá zvenku strašně, ale uvnitř velmi dobré, je tam i lednička. Vyrážíme k moří ( asi 1km ) - ale jsou obrovské vlny, plavat se nedá.....

Pondělí 3.2.

Na moři jsou stále velké vlny a tak se rozhodneme vyrazit na severní výspu ostrova za velkým Budhou a na prohlídku kláštera Wat Pai Laem. Taxíka - motorku usmlouváme na 200Bh. Jízda na motorce ve 3 nebo 4 je tu běžná. Odpoledne pak strávíme koupáním v zálivu, kde je voda klidná.

Úterý 4.2.

Pokračujeme po pobřeží na jih - volíme ubytování v chatkách přímo na pláži v Lamai. Taxika usmlouváme na 300Bh ( cca 10km ). Prima chatky, koupání taky. Podvečer strávíme drobnými nákupy v obrovském Tescu

Středa - Čtvrtek 5-6.2.

Chatky jsou prima, sice ne příliš veliké, ale na pobyt na pláži u moře optimální. Po stranach jen 2 velké ( a pohodlné ) matrace , větrák, polička, věšák... Před chatkou palmy a 10m k moři. Rozhodujete se. že tu zůstanete. 2x se jdu proběhnout podél lesa ( à 5km ) po asfaltu. Na sobotu objednávám pomocí 12GO dopravu do Bangkoku ( Ferry + autobus )

Pátek 7.2.

Půjčují si kolo – horáka na celý den ( 120Bh - celkem moderní kolo ) a po ránu vyrážím k asi 12km vzdálenému vodopádu ( waterfall 2 ), kde je také sloní farma. Cestou zvládnu ještě 2 kláštery a skalní útvar u moře ( dědeček a babička ). Odpoledne chci vyjet ještě do kopců k klášteru ve výšce asi 350m nm. Cesty do hor jsou zde většinou rozbité betonky , žádné serpentiny, takže mi připadá , že stoupání je místy 45°. Cca v polovině cesty si uvědomuji, že to budu ,muset taky sjet dolů, což může být problém. A tak cca v polovině obracím, a hned v prvním sjezdu zjišťuji že to kotoučové brzdy neubrzdí ( zadní nic moc ), dobržďuji „na pekaře“ o zem. Pak už sjíždím kopce na šlapce, a když se to nedá dobrzdit, seskakuji,… Zjišťuji, že jsem dopravu omylem objednal z vedlejšího ostrova ko Pha Ngan, a tak to jdu ještě konzultovat di místní cestovky . Tam nám ještě prodají ještě lístky na vedlejší ostrov ( po asi 300Bh ) se svozem z místa ubytování.

Sobota 8.2.

Ráno nás mikrobus sváżí do přístavu Haton. V přepravní kanceláři zjišťujeme , že na vedlejší ostrov jezdit nemusíme, protože ta samá loď se odtud vrací zpět do přístavu Haton, a pak jede na pevninu. Takže si zatím skočíme na oběd a Danka posléze začíná s nakupováním dárků,…Poté nás Ferry převeze na pevninu . Tady nasedáme do patrového autobusu a ráno v 5.00 jsme v Bangkoku.

Neděle 9.2.

Z autobusu vystoupíme nedaleko od našeho ubytování KC Guest House, kde jsme bydleli na začátku naší cesty a kde máme také uskladněn kufr s zimním oblečením ( 10Bh za den ) . Musíme pár hodin počkat, než bude náš pokoj připraven. Tentokrát máme lepší pokoj s vlastní koupelnou. Dospíme a pak vyrážíme autobusem

na sever na známý trh Chatuchak a utrácíme za dárky .... Navzájem se ztratíme a trvá asi půl hodiny, než se v tom mumraji zase najdeme.

Pondělí 10.2.

Poslední den - rozhodli jsme se vyplenit ještě trh s oblečením Bobae Market, koupit košili a pár triček. Samozřejmě nezůstane jen u toho. Je to obrovské několika patrové bludiště, strávíme zde několik hodin. Venku se pak projdeme , v 7eleven koupíme zmrzlé kafe a autobusem dojedeme na pobřeží do přístavu Sathorn Pier , odkud se projedeme lodí zpět k našemu penzionu. Zregenerujeme , Danka pospí, já připravují kufr, a pak vyrážíme na večeři. Nedá nám to, cestou ještě dokupujeme 2 trička a halenku. Posedíme ve venkovní "restauraci" a na pokoj si jako obvykle v 7eleven koupíme kafe ( + Danka zmrzlinu ).

Úterý 11.2.

V 7.00 vyrážíme na autobus S1 na letiště Suvarnabhumi. Zastávka je za rohem , kousek od přístavu, cesta trvá asi 80min. Letadlo mělo odletět v 10.20 hod, ale má 60min zpoždění. Ke všemu je většinu cesty silný protivítr , takže max rychlost je kolem 800km/hod a nabíráme další zpoždění, takže mám obavy zda chytneme přípoj z Mnichova do Prahy. V Mnichově na letišti – dlouhá chodba, pak vláčkem, pak opět dlouhé chodby , celkem asi 30 minut a to už naše letadlo mělo být dávno ve vzduchu. Ale čekají na nás ( nejsme sami ) a letadlo přilétá do pPrahy asi s hodinovým zpožděním. Domů nás Dan s Dádou dovážejí před půlnocí ( děkujeme za jídlo, které nám přivezli na letiště.

Poznámky, rady na cestu

Než odjedete , stáhněte si do mobilu:

- mapy.cz , Thajsko – přehledná aplikace, dobrá mapa, ukáže Vám kde jste.

- 12GO – jednoduše si můžete přes internet objednat dopravu busem, vlakem, lodí po thajsku

- VIABUS – v Bangkoku Vám najde dopravu odkudkoliv kamkoliv, mapa Google i Vaše poloha

Peníze – thajský Bahnt ( BH) je cca 80 hal. Vemte si sebou USD a vyměňte si je hned na letišti. Bankomaty jsou sice všude , ale za každý výběr zaplatíte 220vBh. Bankomaty dovolí vybrat max 5 nebo 10 tis Bh, jak který. Placení kartou si moc neužijete.

Mobil – hned na letišti si kupte datovu kartu – za cca 400 Bh jsem měl rychlejší internet než všechny WiFi, které jsem potkal. Pokud se chcete dovolat mezi sebou či bez placení do ČR, stáhněte si WHATSUP či podobnou aplikaci, bez problémů fungují i videohovory. Na české číslo se z Thajska dovolat nedá ani poslat SMS. Potvrzení internetových plateb Vám ale dojdou.

Doprava z letiště Suvarnabhumi ( asi 40km do centra ) – do centra vás doveze asi za 60 Bh autobus S1.

Najít stanoviště není jednoduché , ale pokud si v aplikaci VIABUS zadáte dopravu , ukáže Vám na mapě kde jste a kde je zastávka autobusu.

Ubytování – používal jsem aplikaci BOOKING.COM, avšak možností ubytování je mnohem víc

Ceny – Thajsko je stále ještě levnější než ČR, ale rozdíly už nejsou veliké. Jídlo v thajských stravovnách po širým nebem je levnější a dobré. Střevní potíže jsme z toho nikdy neměli. Výhodou jsou obrázkové jídelníčky , jako u nás ve vietnamských restauracích. Drahé je pivo – v restauraci 80-120 Bh, v sámošce kolem 55 Bh. Někde Vám prodají pivo až večer.

Nákup potravin – osvědčily se sámošky „7eleven“ – jsou všude, otevřeno 24hod, můžete si tam sami udělat horké i zmrzlé kafe.

Na cestě jsme byli 3 týdny. Celkem jsme utratili 60 tis Kč za vše, tj. letenky, autobusy, lodě, výlety, ubytování, jídlo, pití, dárky …. ( 2 osoby)